Hayatımızın felç olduğu ve virüs oranlarının değişip durduğu şu günlerde insanların en fazla üzerinde durması gereken mevzulardan biri de bağışıklık sistemi olmalıdır. Vücut direncine her zamankinden daha fazla önem vermemiz gereken şu pandemi sürecinde, düzenli beslenme ve bağışıklığımızı yükseltecek besinler tüketmek elzemdir. Zira sağlık her şeyden önce gelir. Pe ki bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir? Şöyle sıralayalım:

 

  • Günümüzde çoğu insanın içme denmesine rağmen içtiği tütün belasından uzak durmak gerekir. Zira sigara tam baş belasıdır her türlü zarardır. Bundan uzak durun ki sistem ferahlasın.
  • Dışarıya çıkarak egzersiz yapabilecek yerde yaşıyorsanız, dışarda tempolu koşarak veya farklı egzersizler yaparak bağışıklık sistemi güçlendirilebilir. Fakat dışarı çıkamam diyorsanız araştırıp ev ortamında da yapılabilecek egzersizler mutlaka vardır.
  • Yediklerimize dikkat ederek ideal kilo seviyemize koruyup daha sağlıklı bireyler olmalıyız.
  • Baş belası pislik olan alkolden uzak durmak mutlak olarak olması gereken şeydir. Zira sağlığımızı olumsuz yönde etkiliyor. Uzak durarak bağışıklık sistemi güçlü tutulmalıdır.
  • Birçok insan gece geç saatlere kadar ayakta kalabilmektedir. Bu durum sağlığımızı olumsuz etkilemektedir. Kaliteli ve yeterli miktarda uyumak sistemi güçlendirmede etkilidir.
  • Sürekli kaygılar içinde yaşam sürmek sistemi olumsuz etkileyecektir. Hem kaliteli yaşam açısından hem de bağışıklık sistemi noktasında stresten uzak hayat oldukça etkilidir.
immune system

immune system

     Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

 

  • antosiyanin içeren yaban mersini, bu özelliğiyle bağışıklık sistemini güçlendirici etkiye sahiptir. Flavonoid türü antioksidan içerdiği için solunum yolları noktasında bağışıklığımızı ciddi manada etkiliyor. Zira flavonoid açısından zengin besinler tüketenlerin, soğuk algınlığı veya solunum yollarında meydana gelebilecek enfeksiyon riski azalır. Ayrıca bu besini kurutulmuş şekilde tüketmek daha faydalı olabilir. Zira kurutulduğunda flavonoid açısından zenginleştiği gözlemlenmiştir.
  • İçerisinde antioksidan bulunan; teobromin adında madde içeren bitter çikolata, bağışıklık sistemi olumlu yönde etkilemektedir. Yemesi oldukça keyifli olan bu besini; kalorisi yüksek olmasından dolayı, şekersiz biçimde ve az miktarda tüketmek daha iyi olacaktır.
  • Sarı rengiyle bilinen zerdeçal, içerdiği kurkumin sayesinde bağışıklık üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Yemek pişirmede kullanılan ve hint safranı olarak da bilenen bu besini, karabiber ve zeytinyağıyla tüketmek kurkuminin etkisini arttırdığından dolayı, bu şekilde tüketmek daha kaliteli olacaktır.
  • Sülforafan gibi kuvvetli antioksidan içeren brokolide sağlığımızı iyi etkilemektedir. C vitamini noktasında önemli gıda olan brokoli, bağışıklığımıza destek olmak için devamlı tüketmemiz gereken besinler arasında yer almaktadır. Çorbası yapılabildiği gibi haşlanarak da yenilebilecek olan brokoli, evlerimizde bulunması gereken gıdalardandır.
  • Ülkemizde popülerliği çok yer etmeyen tatlı patatesler, sistem üzerinde etkilidir. Ayrıca beta karoten içermesinden dolayı, cildinizin daha sağlıklı olmasında etkilidir.
  • DNA onarımına destek olan ıspanak, içerdiği E ve C vitamini gibi besin maddeleri sayesinde bağışıklık sistemi iyi yönde etkileyecektir. Ayrıca hücreye yardımcı olan besindir.
  • Hala tartışmalar eşiğinde olsa da yapılan çalışmalar neticesinde zencefilin, hastalıkları önlemede etkili olduğu anlaşılıyor. Çay olarak içmek gibi Muhtelif şekillerde tüketilen zencefil, tercih edilebilecek besinler arasındadır.

Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

  • Yapılan araştırmalar sonucunda sarımsağın soğuk algınlığına iyi geldiği meselesi muallaktadır. Yapılan deneyle birlikte soğuk algınlığına iyi geldiği gözlemlense de, araştırmacılar bunu net şekilde belirlemek için daha fazla araştırma yapılması noktasında birleşmişlerdir. Sarımsakta tüketilebilecek besinler arasındadır.
  • Soğuk algınlığını azalta bilen flavonoidler içermesi bakımından yaban mersinine benzeyen yeşil çayda tüketilebilecek besinler arasındadır. Az da olsa kafein içermesiyle kahveye ve siyah çaya alternatif seçenektir. Kan lipitlerini olumlu yönde etkileyen yeşil çay, kolesterolün iyisini arttırdığı gibi kötüsünü de azaltıcı etkiye sahiptir.
  • Fermente içecek olan kefirin, düzenli olarak kullanılması bağışıklık sistemi için bakterilere karşı mücadelede ve antioksidan özelliklerin artmasında etkili olduğu gözlenmektedir. Bu yönüyle kullanılması faydalı olacak bir içecektir.
  • Alternatif C vitamini kaynağı olan dolmalık kırmızı biber, meyve şekerinden uzak duranlara birebirdir. Salata şeklinde tüketerek vücuttaki C vitamini oranını arttırabilirsiniz.
  • Ay çekirdeği E vitamini kaynağı olsa bile fazla tüketimi kilo alımına sebep olmaktadır. Bu yüzden ölçülü şekilde tüketmek elzemdir.
  • Bademde E vitamini içermesiyle ay çekirdeğiyle benzer işlevler sağlar. Bir avuç badem yemek bağışıklık sisteminizi olumlu yönde etkiyecektir. Ayrıca manganez, magnezyum ve lif bakımından zengindir.
  • Limon ve diğer asitli meyvelerde C vitamini yatakları olmasından dolayı bağışıklık sistemi sağlığımız açısından önem arz eder.

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir