antioksidan nedir

Güçlü bağışıklık, sağlıklı cilt konularından bahsedildiğinde karşımıza çıkan bir kelime antioksidan.  Peki, antioksidan nedir ve bizim için önemi nedir? Antioksidan hem hücrelerimizden hem de dışardan takviye gıdalarla elde edilen bir maddedir. Vücudumuzda serbest radikal denilen atomlar vardır bu serbest radikaller hücre zarına zarar vererek hücreye kontrolsüzce girip çıkabilir. Kanser, damar tıkanıklığı gibi birçok hastalığa sebep olabilirler. Her hücre günde 10.000 serbest radikalin saldırısıyla karşı karşıya kalır.

İşte burada antioksidanlar devreye girer ve serbest radikallerin hücreye vereceği zararı önler veya yavaşlatırlar. Hücrelerin sağlıklı kalabilmesi için antioksidan bizler için çok önemlidir. Yaşlandıkça vücudumuza alınan antioksidan miktarını artırmalıyız. Doğanın bize sunduğu sınırsız antioksidan kaynağı var ve bunlardan mümkün olduğunca tüketmemiz bağışıklığımızdan cildimize saçımızdan tırnağımıza kadar büyük fayda sağlayacaktır.

antioxidant

antioxidant

ANTİOKSİDANIN FAYDALARI

  • Antioksidan Yeterli miktarda alınan antioksidan kalp krizi ve kanser gibi önemli hastalıkların önlenmesinde yardımcı olur.
  • Cilt sorunları yaşamamızı büyük ölçüde önlediği gibi oluşan sorunlarda iyileşme sürecini hızlandırır.
  • Antioksidan Yaşlanmayı geciktirir. Yaşlanmayı durduramayız elbette ama antioksidanlar sayesinde cildimizi sıkılaştırıp yaşlanma belirtileri olan kırışıklıkların derinleşmesini geciktirebiliriz.
  • Antioksidan Kan dolaşımını hızlandırır.
  • Vücutta biriken fazla ödemin atılmasını sağlar böylece kilo vermede destek sağlar.
  • Antioksidan Eklem ve kas rahatsızlıklarında koruyucudur

ANTİOKSİDAN İÇEREN BESİNLER

C vitamini en güçlü antioksidandır ve antioksidan içeren en başlıca vitaminler A,C,E vitaminleridir. Ayrıca flavoidler, likopen, selenyum ve çinko içeren besinler de antioksidan açısından oldukça zengindir. Bu besinlere örnek verecek olursak;

A VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER

Hayvansal besinler: Süt, tereyağı, yumurta, peynir, balık yağı.

Bitkisel gıdalar: Mercimek, pırasa, kırmızı biber, bezelye, yulaf ezmesi, brokoli, domates, karpuz, greyfurt, havuç, kabak.

E VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER

Fındık, badem, ceviz, kırmızı et, hamsi, somon, uskumru, tereyağı, balkabağı, maydanoz, kereviz, tere, tahıllar, fındık yağı ay çiçek yağı, mısır.

C VİTAMİNİ İÇEREN BESİNLER

Portakal, limon, greyfurt, çilek, domates, kırmızı ve yeşilbiber taze kuşburnu, roka, marul, ıspanak.

 FLAVOİD İÇEREN BESİNLER

Yeşil çay, soğan, pırasa, kuşkonmaz, erik, vişne, üzüm çekirdeği, kırmızı üzüm, çilek, kırmızı pancar, kırmızı lahana, domates, armut, şeftali, çikolata.

  LİKOPEN İÇEREN BESİNLER

Nar, domates, pembe greyfurt çilek, karpuz, kuşburnu, kiraz, papaya, cennet hurması, kurtulmuş kayısı, guava meyvesi

SELENYUM İÇEREN BESİNLER

   Balık, tavuk, hindi, sığır eti, süzme peynir, yumurta, pirinç, ay çekirdeği, kuru fasulye, mantar, yulaf ezmesi, sarımsak, muz, kaju fıstığı.

ÇİNKO İÇEREN BESİNLER

  Karides, balık, kabak çekirdeği, nohut, kakao tozu, kefir, fasulye, badem, istiridyeler, dana karaciğeri, susam.

 

 

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir